Waarom elke vrouw (en zeker vrouwen die hakken dragen) zou moeten deadliften!

  1. De deadlift verminderd de negatieve effecten die voortkomen door het dragen van hoge hakken. Dragen van hoge hakken versterkt de ‘anterior (voorwaartse) tilt positie’ van het bekken (holle onderrug). De spieren die je gebruikt bij de deadlift (bilspieren en hamstrings) gaan het bekken juist posterior (achterwaarts) tillen waardoor de balans hersteld wordt. Dus voor elk uur dat je die fashionable schoenen draagt, gewoon een paar extra deadlifts doen  ;-).
  2. Tijdens de deadlift gebruik je veel spieren. Veel spieren hebben leidt tot een beter metabolisme. Een beter metabolisme is meer eten zonder te verdikken! smakelijk!
  3. De bilspieren die bij veel mensen zwak zijn (door er te veel op te zitten!) worden sterker.
  4. Je leert iets opheffen door de juiste spieren te gebruiken: rugshool!  Bij de deadlift zetten de beenspieren de beweging in (niet de rug)!
  5. Versterken achterste keten van spieren is verbeteren van de houding, je gaat dus mooi rechtop lopen. Een fiere houding ;-).

Tip: De deadlift is dus een super beweging maar moet ook super goed uitgevoerd worden. Bij een correcte uitvoering zijn er alleen maar voordelen. Een slechte uitvoering kan tot rugklachten leiden, dus laat je begeleiden!

Comments are closed.